koop je informatie voor € 6463737382938374654€38393934747474774839392929283737746463728929202837364645467382819102938746464646378282920294765656 per uur
Bonhoeffercollege
T.A.V. Schoolbestuur
Postbus 316
1900 AH Castricum
Castricum, 23 September 2013
Betreft: Gescheiden lessen
Geachte leden van het schoolbestuur,
Onlangs heb ik in het mentormoment vernomen dat u op onze school jongens en meisjes gescheiden les willen geven. Ik ben hier echter vel op tegen.
Dit voorstel lijkt mij een slecht idee omdat jongens en meisjes veel van elkaar kunnen leren en elkaar veel kunnen uitleggen. Zo komt er nog steeds jaarlijk uit de CITO-scores dat jongens vaak beter scoren op rekenen en meisjes beter scoren in taal. Daarin zouden jongens en meisjes elkaar helpen, en het is ook nog is goed voor de samenwerking en de sfeer in de klas.
Verder zijn meisjes vaak wat rustiger in de klas en ze hebben een goede invloed op jongens. Ze kunnen de jongens (zeker de drukkere) een beetje rustig houden, en andersom ook jongens kunnen een beetje sfeer houden tussen de meisjes want meisjes alleen wordt vaak een roddelboel.
Het lijkt mij een goede zaak om een enquête te houden, zodat de rest van de kinderen van school ook hun mening kunnen geven over dit onderwerp. Verder hoop ik dat u in uw besluit rekening houd met mijn argumenten.
Met vriendelijke groet,
S. Kremers
schrijfopdrachten